We gaan als een banaan en breiden uit!

op 7 januari 2020

Gemiddelde leestijd: 5 minuten

En dan is het decennium plots voorbij en staan we met twee benen in 2020. Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen! Het kan nog net, toch?

Als we terugkijken op 2019 dan lijkt het wel alsof we non-stop in de Python hebben gezeten. Een aandeelhouders mix-up, de aankoop van het pand, KeytoeY in de steigers, de interne verhuizing van Toscani, de openslaande deuren van het Keytoe Huis… het zijn maar een paar voorbeelden van wat ons zoal heeft bezig gehouden. Vaak slurpte het energie, maar vaker nog gaf het juist energie! Ook op privé vlak was het voor veel collega’s een jaar met hoge pieken en diepe dalen. Dat het een bewogen jaar was, is dus een understatement… en we beloven alvast dat we ook in 2020 weer met gestrekte benen in die Python zitten! De eerste grote verandering van het jaar is in ieder geval al een feit…

 

Er is een nieuw BV’tje geboren!

Op 01 januari 2020 zijn wij de trotse ouders geworden van een zoon.

Zoals een vrolijk schaapje

dartelt in de wei

doen wij een dansje van geluk

we hebben er een bv’tje bij!

We hebben onze zoon Schwung genoemd en delen het ouderschap met oud-collega’s en mede-aandeelhouders van Keytoe Ventures Michael Woensdregt en Bo van der Voort.

 

Ben je de draad kwijt?

Oké, we snappen dat je door de BV-bomen het Keytoe-Bos misschien niet meer ziet. Met al die verschillende entiteiten is het ook wel een beetje een warboel geworden. Daarom leggen we je het graag nog één keer uit. Komt ‘ie.

Keytoe Ventures | De overkoepelende BV waaronder al de onderstaande BV’s (deels) vallen. Ook wel ‘The Motherboard’ genoemd.

Keytoe Kollega | De multidisciplinaire Marketing- en IT-kollega die op continue basis haar klanten helpt groeien (door het dak natuurlijk).

KeytoeY | Helpt organisaties leuker en simpeler te maken. Ze geeft talks over vernieuwend organiseren, organiseert safari’s, coacht en heeft een boek geschreven.

Keytoe Huis | Dé nieuwste hotspot waar mensen van en met elkaar kunnen leren. Is een plek om te groeien. Voelt als thuis.

Toscani | De ‘techniekfabriek’ die is gebouwd op een fundament van eentjes en nulletjes. Webshops, websites, applicaties… you name it, they make it.

Schwung | Richt zich vanaf 01 januari 2020 op de kracht van het individu en brengt daarmee beweging in projecten en organisaties.

 

Dat Schwung hè, leg ff uit dan.

Natuurlijk. Vanuit een langgekoesterde wens om te ondernemen is, tegen het eind van de zomer van 2019, het idee ontstaan om de expertises van Keytoe ook als individuele kracht in de markt te zetten. Michael en Bo besluiten om de koe bij de horens te vatten en het gewoon te gaan doen. Ze nemen eerst ontslag bij Keytoe en stappen vervolgens weer, in een andere vorm, met Keytoe in het huwelijksbootje. Tegen het einde van 2019 worden de voorbereidingen getroffen en in januari 2020 is het dan zover. Waar Keytoe als de ‘complete marketingafdeling’ bedrijven helpt groeien, gaat Schwung zich richten op de kracht van het individu.

Dat betekent dat Schwung op zoek gaat naar collega’s die op (langlopende) projecten hun expertise in kunnen zetten. Wie ze vooral binnen willen halen? De ‘digitale generatie’, zoals developers en designers, maar ook voor projectmanagers en strategen staat de deur open. Het doel is om een bevlogen groep van ‘Schwungers’ te creëren waarbij ontwikkeling en een goede onderlinge sfeer de belangrijkste pijlers zijn.

Maar zover is het nog niet, vooralsnog bestaat Schwung alleen nog uit de twee oprichters. Met wie ze over een jaar aan het schwungen zijn? Who knows! Voor nu; maak kennis met Schwung!

 

Michael Woensdregt

Hij is groot, heeft een stoere motor en is soms een beetje lomp. Imposant zou je kunnen zeggen. Op zijn arm staat een gladiator getatoeëerd, en je zou hem daarmee kunnen vergelijken, maar wie hem beter leert kennen weet dat hij eigenlijk een lieve, trouwe labrador is. Of misschien zelfs een labradoodle. Zachtaardig en vrolijk, met een bulderende lach. Van business development tot concepten om producten in de markt te zetten, van het bedenken van strategieën krijgt hij een harde piel. Oké, niet echt een harde piel… wel veel energie! Zijn beste wapens zijn creativiteit en data. Deze twee lijken misschien moeilijk te combineren, maar volgens Michael kan je niet creatief zijn als je niet alle kennis van zaken hebt (data dus). Schilderen gaat niet zonder dat je weet hoe je verf moet mengen, voor creatief boekhouden moet je toch echt eerst kunnen boekhouden.. en ga zo maar door. Michael schudt de metaforen trouwens zo uit zijn korte mouw.

Zelf zegt ‘ie: ‘Ik kom tot de beste concepten als ik zoveel mogelijk over de opdrachtgever weet, van hoe het verdienmodel in elkaar zit tot hoe de klant het bedrijf ziet. Alle kennis is waardevol. En wanneer er een strategie is gevormd ga ik het liefst door muren om dit volledig uit te rollen. Schakelen met de juiste mensen en zorgen dat de gekozen richting goed tot zijn recht komt.’

Op dit moment helpt Michael Blozo, Concreeto en Hygienepapier.nl met slimme strategieën en concepten. Mightymike!

 

Bo van der Voort

Als je ons al wat langer volgt heb je hem vast al eens op je timeline voorbij zien vliegen. Als copywriter heeft ‘ie wervelende en wervende teksten geschreven voor onze Kollega’s, maar hij is ook regelmatig ‘gebruikt’ als model en zelfs als acteur (check plantsome.nl maar eens). Misschien ken je hem trouwens beter als Bokito! In tegenstelling tot die andere Rotterdamse Bokito bijt hij niet hoor, geen zorgen. Bo is creatief met tekst, elke dag slingert ‘ie wel een paar flauwe woordgrappen het kantoor in, en houdt graag de touwtjes in handen als klantdrager (lees: projectmanager). Hij kruipt in de huid van de opdrachtgever, de klant en de concurrent, en uit alle inzichten tovert ‘ie dan de creatiefste concepten. Die hij vervolgens ook weer zelf uitrolt. Als echte marketing-gorilla slingert Bokito aan lianen van ideeën van boom naar boom, tot hij die gouden tros bananen gevonden heeft. Tegen schenen aan schoppen, dat vindt ‘ie trouwens ook leuk.

Zelf zegt Bo: ‘Het opbouwen van een sterke relatie vind ik belangrijk, waarbij je elkaar recht in de ogen kijkt en je mening durft te geven. Met een doel kritisch zijn, om de volgende stap te kunnen zetten. Hiërarchie doet me niet zoveel, transparantie en duidelijkheid wel. De beste concepten bedenk ik als ik mijn klant écht ken, zakelijk en persoonlijk. En wat ik misschien nog wel het belangrijkst van alles vind, is dat mijn concepten energie moeten geven, ze moeten leuk zijn!’

Bo bedenkt creatieve concepten, teksten en strategieën voor Concreeto, Opinity, Sirelo en Plantsome. Bokitogo!

 

We grijpen 2020 bij de lurven!

Nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar zeggen. Met de oprichting van Schwung kan 2020 in ieder geval niet beter beginnen. Waar we over een jaar staan? Wie weet. Let’s go!

 

Wil je meer weten over Schwung?

De mannen komen graag een bakkie met je doen! Bel, app, mail of slide in hun DM. Je kunt je ook aanmelden voor een van onze Meetups.

Michael: +31 6 46 63 45 34 – michael@keytoe.nlLinkedin

Bo: +31 6 37 39 61 78 – bo@keytoe.nlLinkedin