Keytoe_logo_wit_kleinCreated with Sketch.
MENU

Transparantie bij Keytoe

Patrick03 oktober 2016Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Bij Keytoe geloven we in transparantie. We vertrouwen op elkaar. En nog belangrijker, we geloven dat iedereen het beste met Keytoe voor heeft. We gaan ervan uit dat iedereen zijn best doet om de organisatie naar voren te trekken.

Vandaar ook ons beleid met betrekking tot vakantiedagen: ze zijn in principe onbeperkt en we gaan ervan uit dat je zelf heel goed kunt bepalen wanneer en hoe vaak je met vakantie gaat.

Dit beleid voeren we op veel meer vlakken door. Zo gaan we er ook van uit dat je zelf invulling kunt geven aan je werkzaamheden. We hebben geen managers die voorschrijven wat je moet doen. Nee, je gaat zelfstandig aan de slag op basis van je eigen vaardigheden, en je sluit je aan bij die teams waarmee jij aan de slag wil gaan.

Inzicht in de financiële situatie

We vinden het dan ook niet meer dan logisch dat we inzicht geven in de financiële situatie van Keytoe. Iedereen mag vragen stellen over omzet, kosten en winstpercentages. En we proberen daar een zo goed mogelijk antwoord op te geven. Niet dat iedereen daar meteen in geïnteresseerd is. Maar het leek ons als oprichters wel zo interessant om te weten hoe het er met het bedrijf voor staat, waar jij je iedere dag zo keihard voor inspant.

Sommige bedrijven doen hier een stuk moeilijker over. Omzetcijfers? Marges? Die worden niet bekend gemaakt. Niet naar buiten en ook niet naar de werknemers. Ik kan eerlijk waar geen enkele reden verzinnen waarom je hier zo geheimzinnig over zou moeten doen!

Een dashboard zorgt voor transparantie!

Om het geheel nog transparanter te maken, hebben we sinds kort een dashboard aan de muur gehangen. Zie foto. Met daarop verschillende financiële en niet-financiële kengetallen. Niet alleen de omzet, maar ook de kosten, de winst of verlies die we dit jaar draaien, aantal werknemers, personeelskosten, hoeveel regels code we dit jaar geschreven hebben etc. In 1 oogopslag (tenminste, dat is het idee) kan iedereen zien hoe het er met het bedrijf voor staat.

Het dashboard wordt daarbij iedere 15 minuten ververst. Zodat we altijd kijken naar de meest recente cijfers. We proberen hem iedere maand verder te verbeteren door er meer data aan toe te voegen. Of de UI/UX te verbeteren.

Practice what you preach, want ook bij veel van onze klanten waar we intensief mee samenwerken hebben we een dashboard opgeleverd en geïmplementeerd.

Weten hoe het dashboard eruit ziet en werkt? Kom eens bij ons langs!