Keytoe_logo_wit_kleinCreated with Sketch.
MENU

Persbericht over ShopVIP

Cedric26 november 2015Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Liefst drie blogs over ShopVIP geschreven in het verleden. Wel failliet, niet failliet, niet netjes opgelost, wel netjes opgelost. Inmiddels is het alweer een paar maanden geleden dat ShopVIP een doorstart gemaakt heeft. De marketing manager Niels Bersma van ShopVIP vroeg me om aan onze achterban duidelijk te maken dat ShopVIP springlevend is. En ter onderbouwing stuurde hij me onderstaand persbericht. Bij deze met jullie gedeeld. We zijn de lulligsten niet. En @niels: je hebt groot gelijk, en het goede nieuws komt jullie toe. Goede zaken gewenst.

Persbericht: De m-commerce ervaringen van shopVIP

ShopVIP timmert hard aan de weg en is druk bezig zijn slag te slaan in de mobiele markt. In de bewegelijke markt van dagdeals richten ze hun pijlen op de mobiele gebruikers waarbij ze twee maanden geleden een IOS- app gelanceerd hebben.

Niels Bersma, Marketing Manager bij shopVIP.com, zegt in een persbericht: “We merkten dat de helft van onze gebruikers tegenwoordig via hun mobiel of tablet hun fashion aankopen doen. Ondanks dat we gebruik maakten van een responsive website, lag het conversiepercentage lager bij de mobiele gebruikers dan de gebruikers die thuis achter hun pc of laptop shoppen.”

ShopVIP gebruikt de app nu twee maanden en ziet gewenste resultaten. Het conversiepercentage ligt nog hoger dan bij de reguliere website. Dit komt, volgens Bersma, doordat het gebruiksgemak hoger is dan bij de website. Het voordeel van een app is dat de klanten nooit hun gegevens in hoeven te vullen, ongeacht waar ze zijn. Dit verlaagt de drempel om te kopen enorm.

Voorheen was het belangrijkste communicatiemiddel van shopVIP de dagelijkse e-mail met deals. Toch merkt shopVIP dat het openingspercentage daalt, ongeacht het onderwerp en of inhoud. “Met de IOS-app kunnen we gebruikers op de hoogte stellen via een pusbericht. We sturen wel minder pushberichten dan e-mails. Omdat het persoonlijker is, proberen we alleen updates te sturen over de beste deals. Gelukkig hebben we heel vaak deals die de moeite waard zijn”, glimlacht Bersma.

screenshot-shopvip-app

ShopVIP ziet in dat het tijd is voor een persoonlijkere vorm van marketing. Met deze app wil de dagdeal website de plaats van de beste vriendin innemen, die jou de kleding, merken en aanbiedingen aanraadt die jij leuk vindt. Het is de bedoeling dat de klanten straks, naast hun social media, hun ShopVIP status checken met de app.