Keytoe_logo_wit_kleinCreated with Sketch.
MENU

Dolphijn vernieuwt de lokale makelaardij

Cedric07 juni 2017Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Veel te weinig makelaars passen hun dienstverlening aan op de behoeftes van de klant. Gelukkig is Dolphijn NVM Makelaardij anders. Daarom zijn we trots dat we hen mogen helpen groeien.

Internetstunters versus Lokaal

Makelaarsland is sinds een paar jaar pijlsnel de lucht in geschoten. Voor een relatief klein bedrag, bedienen zij de consumenten die van mening zijn hun huis ook ‘zonder’ makelaar te kunnen verkopen. Niet helemaal zonder, maar met minimale inzet van de internetstunter. De traditionele makelaardij heeft nog steeds de voorkeur voor de consument, maar er is duidelijk een groeiend marktaandeel voor de selfservice-makelaar.
Voordelen van dergelijke partijen? Lagere kosten. Verder niets eigenlijk. Het gaat veelal om landelijke internetstunters die de lokale markt niet kennen en waarbij je een van de vele klanten op dat moment bent. Je komt dus in een procesmolen waar je niet moet rekenen op antwoorden of maatwerk. Dat hoeft geen probleem te zijn! Het kan wel altijd beter.

Tromgeroffel

En daarom heeft Dolphijn nu de sprong gewaagd om zowel de traditionele makelaardij áls de selfservice-makelaardij aan te bieden aan haar klanten. Er kan gekozen worden tussen een klein(er) bedrag aan het begin, óf een percentage van de verkoop achteraf. In beide gevallen profiteren de klanten van de voordelen van Dolphijn, alleen wordt er bij de traditionele manier gezorgd voor volledige ontzorging van begin tot eind.

Vanaf nu hoeft de klant in Maassluis, Maasland, Vlaardingen, Westland en Hoek van Holland niet meer te kiezen tussen de lokale makelaar met lokale kennis of een landelijke internet stunter. De keuze is nu: welke manier van verkopen neem ik af bij mijn lokale makelaar.

De keuze

Ga ik het SAMEN MET Dolphijn doen? Waarbij ik zelf een aantal werkzaamheden op me neem? Of ga ik volledig RELAX MET Dolphijn de samenwerking aan? Dan hoef ik zelf helemaal niets te doen. Hm, moeilijk kiezen. Dat het Dolphijn wordt weet ik wel zeker! Waarom?

  • de beste kennis van de lokale markt;
  • de meeste kennis van social media en
  • duidelijk de woonwensen van ingeschreven inwoners in de regio in kaart.

Maar nu óók(!): De Première Dag en de Woonwensen Tool. Dolphijn heeft simpelweg meer te bieden dan welke andere makelaar in de regio.

Keytoe Oplossing

Voor beide verkoopmethodes hebben we volledige meetbare landingspagina’s (Samen Met Dolphijn en Relax Met Dolphijn) gemaakt die het hele verhaal vertellen. En die pagina’s jagen we apart aan naar de juiste doelgroepen via Social Media en Adwords. Daarnaast hebben we de customer journeys in de reguliere dienstverlening verbeterd. Alles voor een 10. Dolphijn laat graag zoveel mogelijk mensen genieten van hun dienstverlening. Keytoe is er trots op om daar iets aan bij te mogen dragen. Wij verwachten een flinke groei in de komende maanden. Of dat alles is? Wait and see. We zijn al bezig met de volgende innovatie.

Keytoe Mensen

De relatiemanager mag ik zijn. Funny fact: vroeger wilde ik makelaar worden…toch nog een beetje gelukt. De uitvoerende toppers: Team Pep. Check ‘m out! Ze hebben in ieder geval gezorgd voor een blije opdrachtgever. Kijk maarrrr.