4 supergoede conversie tips om je bezoeker te verleiden

op 23 september 2014

Gemiddelde leestijd: 1 minuut

Voor het weekend viel mijn oog op een geweldig artikel op Marketingfacts. De blogger in kwestie besprak een aantal conversie-optimalisatie technieken die zo goed zijn dat ze eigenlijk verboden moeten worden. Hij had het over het introduceren van een eigen verzonnen keurmerk, het romantiseren van statistieken, het net doen alsof je een specialist bent en het maken van een ssl-certificaat look-a-like. Zijn blog heeft mij geïnspireerd, daarom wil ik graag een aantal zeer succesvolle persuasion technieken met jullie delen.

GRATIS GRATIS GRATIS

Wat superslim is om te doen, is om het woord gratis zo veel mogelijk te gebruiken. Iedereen houdt van gratis dingen, spullen, producten en diensten. In een van de laatste stappen tijdens het checkout proces voeg je verborgen kosten toe. Ze zijn al zo ver in het checkout proces, dat ze nooit meer zullen afhaken.

U bent de miljoenste bezoeker, KLIK HIER!

Mensen houden van winnen. Waarom laten we dan niet gewoon iedereen de hoofdprijs winnen? Een mooie Audi A1, de allernieuwste iPad of een vakantie naar het mooiste resort op de Maledieven. Zodra mensen klikken komen ze op een pagina waar we allerlei informatie aan ze vragen. Na het invullen van al deze informatie delen we netjes mee dat we contact met hem/haar opnemen indien hij/zij gewonnen heeft. Gratis data!

De bewegende pijl

Wat doe je wanneer je wilt dat de bezoeker zich specifiek focust op een bepaald onderdeel van je website of op een specifieke button op je site? Juist, dan plaats je er een hele mooie, grote, bewegende, rode pijl bij. Lekker over de rest van je website heen.

NIET KLIKKEN!

Niet klikken!

 

Uiteraard is al het bovenstaande onzin. Maar zoals de schrijver van het artikel op Marketingfacts al aangaf, er gebeuren een hoop duistere dingen op het internet.