Keytoe_logo_wit_kleinCreated with Sketch.
MENU

Opportunity to Convert – Dallas Antwerp

Cedric31 oktober 2014Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Ik stel jullie graag voor aan onze Belgische partner. In opdracht van Dallas Antwerp vliegen we vaak samen cases aan. Dallas Antwerp is een no-nonsense communicatiebureau dat creatieve ideeën bedenkt die return on investment genereren voor merkenIn een hippe meetingroom klinkt dat als ‘An idea agency that drives ROI.’ Want creativiteit is een middel, geen doel op zich.

Romi Squared

Die visie heeft Dallas kort samengevat als: ROMI2, Return On Marketing Investment in het kwadraat. Ambitieus? Dat is het ook. Maar Dallas maakt het waar. Wij leren van hen, en zij van ons. Vind je dat ze een mooie site hebben? Dat vinden wij ook! Da’s ons werk en daar zijn we trots op. De content van Dallas maakt de site echter pas echt goed. Hieronder zaken waar ieder bedrijf van kan leren. Dallas-material.

10% van onze hersencapaciteit

We kennen allemaal de gedachte dat wij, mensen, slechts 10% van onze hersencapaciteit zouden gebruiken? Welnu, in marketing-en communicatie is dat niet anders. Outbound communicatie, heet dat. Eénrichtingsverkeer van het merk via betaalde media naar een ‘ongeveer afgelijnde’ en zo groot mogelijke groep mensen. En dan maar geduldig wachten tot er sales van komt.Outbound communiceren is als roepen in de bergen… je hoort enkel je eigen echo. We zijn lang opgevoed in de school van de GRP (Gross Rating Point), de OTS (Opportunity to See) en de OTH (Opportunity to Hear). In het beste geval levert je dat concrete leads op. En worden die leads klanten van jouw product/dienst, laat staan fans van je merk? We meten dat niet, dus we weten dat niet.

Opportunity to convert

Na de OTS en de OTH introduceert Dallas Antwerp de OTC: Opportunity to Convert. OTC is een unieke tool om het online conversiepotentieel van jouw merk te meten. Zo ontdekken we hoeInbound communicatie je outbound communicatie-inspanningen tegemoet komt. We brengen alle digitale kanalen en signalen die jouw merk vandaag gebruikt en uitstuurt in een rechtstreekse of onrechtstreekse conversatie met je doelgroep, in kaart. Handig, voor als er straks duizenden mensen voor de deur van je website staan nadat ze jouw ongetwijfeld schitterende spot op tv gezien hebben. Wij willen dat die mensenbegeleid worden in een customer journey, dat ze enkel relevante ideeën en content te verwerken krijgen, op basis van hun klik-en zoekgedrag. En dat ze, op het einde van de rit, geconverteerd worden. Sterker nog, we willen dat ze klant blijven. En op hun beurt nieuwe klanten maken, zonder dat jij daar zelf veel in moet investeren.

Formule Outbound en Inbound

Die visie hebben we samengevat in een simpele formule die outbound en inbound communicatie verbindt: OTS&OTH + OTC = ROMI2. Wanneer je outbound en inbound perfect op elkaar afstelt, krijg je een multiplicator van resultaat en maakt Dallas als bureau met creatieve ideeën en content ook daadwerkelijk het verschil voor merken.