Keytoe_logo_wit_kleinCreated with Sketch.
MENU

De onderschatting van mobiel

Cedric04 juli 2014Gemiddelde leestijd: 1 minuut

Een uur later was het alweer 57 minuten geleden dat ik twee boeken besteld had bij Bol.com. Op mijn mobieltje. Op de bank. Binnen 3 minuten. Middels acceptgiro. Kieft en Dijkshoorn.

Voetbal International

Een willekeurige vrijdagavond dat ik thuis op de bank Voetbal International keek: Johan Derksen prijsde (onder het devies ‘Wij van WC-eend’) twee must-reads aan. Te noemen, de mini-biografie over Kieft en de verzamelde columns van Dijkshoorn.

Als ik ze in de Albert Heijn of in de dichtsbijzijnde boekhandel had zien liggen, dan had ik ze niet gekocht. Ik werd echter op de betreffende vrijdagavond op dat moment door de juiste woorden getriggerd om ze te willen hebben. Een enthousiasme dat waarschijnlijk een uur later al was weggeëbd. Ware het niet: er bestaat zoiets als mobile. 

Bol_bestellingen

Mobiele pageviews

Een uur later was het alweer 57 minuten geleden dus. Een kwart van alle wereldwijde pageviews op het internet komen van mobile devices. En inmiddels is dat 25,03%. En over een paar uur 25,04%. Dat laatste is gekheid natuurlijk, maar om maar aan te geven dat het mobiele gebruik een steeds grotere rol speelt in het internet.

Een kwart. Je zegt het sneller dan dat je het doorhebt. Zou iedere ondernemer dan ook minimaal een kwart van zijn of haar marketinggerelateerde tijd, focus en geld steken in mobile? Neen. Het is de onderschatting van het nu. De onderschatting van mobiel gemak.

Hamvraag

Is jouw bedrijf mobile proof?