Keytoe_logo_wit_kleinCreated with Sketch.
MENU

Hoe Wehkamp 3000 euro per minuut kon verliezen

Patrick08 december 2011Gemiddelde leestijd: 1 minuut

Veel bedrijven verdienen succesvol jaarlijks vele miljoenen euro op internet. Ja inderdaad, miljoenen. Maar dan moet je er wel alles aan doen om ervoor te zorgen dat je ze verdient. En dat is niet altijd het geval.

Neem het voorbeeld van Wehkamp.nl. Een miljoenenbedrijf, dat een groot deel van zijn omzet online verdient. Het moederbedrijf RFS Holland Holding had in 2010 een omzet van 448 miljoen euro. Een stijging van 10,6% met het jaar daarvoor op basis van 12,5 miljoen verkochte producten online. En dat is stevig.

Echter, het tij kan snel keren. Op 2 november lag de website van Wehkamp een aantal uren uit de lucht. De eerste berichten op twitter melden een omzetverlies van € 3.000 per minuut. Dat leest u goed, per minuut. Een enorme strop dus voor het miljoenenbedrijf. Enkele dagen later lag de website van H&M enkele uren uit de lucht. Oorzaak onbekend. Omzetverlies aanzienlijk. Hoe kun je dit nu voorkomen?

Bij Keytoe werken we plezierig samen met een groot aantal klanten. Klanten die we adviseren over online meer verkopen. Helaas voor ons zijn dit (nog) geen klanten met een miljoenenomzet. Maar ieder uur dat je webshop uit de lucht ligt, is een uur aan misgelopen omzet. Dus ook wij doen er alles aan om de webshops van onze klanten goed bereikbaar te houden.

En dat doen we door samen te werken met goede partners. Partners die weten waar ze over praten, en specialist op hun gebied zijn. Zo hosten wij een groot deel van onze websites bij Argeweb. Een partner waar wij al een aantal jaren een intensieve relatie mee onderhouden. En een partner waar we goed op kunnen bouwen. Argeweb zorgt ervoor dat onze webshops goed bereikbaar zijn, snel werken, maar ook 99,9% van de tijd online staan. Zodat onze klanten hun producten kunnen verkopen.

Prettig samenwerken, daar geloven wij in. Niet alleen met onze klanten, maar ook met onze leveranciers.