Keytoe_logo_wit_kleinCreated with Sketch.
MENU

Van B2B naar B2B2C

Cedric20 oktober 2011Gemiddelde leestijd: 1 minuut

Drie van onze klanten gingen van een B2B-model naar een B2B2C-model. Concreet houdt dat in: naast de levering van hun producten aan de tussenhandel, zijn zij direct online aan de consument gaan verkopen. Wij zijn in dat traject de partner van de klant. Het buitensluiten van de tussenhandel (die de klant groot heeft gemaakt) kan nare uitwerkingen hebben. Wij adviseren de klant dan ook vaak om de tussenhandel erbij te betrekken.

Naast het feit dat je daarmee voorkomt dat je kwaad bloed zet, kun je met vereende krachten sneller slagen. De tussenhandel bevat soms een leger vol potentiële ambassadeurs voor de webshop en kan deze daarom sneller doen slagen.

Waarom wachten er nog zoveel fabrikanten met de stap naar online sales? Is het lafheid of wijsheid? Mijns inziens valt of staat het succes van de spin-off van online sales bij een goede uitleg van de voordelen en een realistische cijfermatige onderbouwing. Ga in gesprek, laat je inspireren en beweeg. Beweeg jezelf én de tussenhandel. Achterblijven in deze tijd is doodzonde.

Een paar redenen voor de tussenhandel om mee te gaan in een online sales initiatief? Gedeelde kosten, gedeelde kennis, gedeeld risico, klantenbinding, merkpromotie, shoppromotie, stijgende verkopen, geld verdienen. Ga met elkaar in gesprek.